خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خشکی پوست در پاییز و راهکارهایی برای رفع آن

خشکی پوست در پاییز و راهکارهایی برای رفع آن

یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما در فصل پاییز و زمستان با آن روبرو هستیم خشکی پوست دست و صورت است که نه‌تنها بر زیبایی ظاهری دست‌ها و صورت ما تاثیر می‌گذارد بلکه در صورت عدم رفع این مشکل، سلامت پوست ما نیز ممکن است به خطر بیافتد.

در این مطلب ابتدا علل بروز خشکی پوست در فصل پاییز و زمستان را مرور می‌کنیم و بعد از آن با ارائه چند راهکار ساده و موثر به شما کمک می‌کنیم مشکل خشکی پوست خود را به راحتی برطرف کنید و از داشتن پوستی نرم و لطیف و درخشان در فصل پاییز و زمستان لذت ببرید.


علت خشکی پوست در پاییز

همانطور که گفته شد خشکی پوست در فصل سرما علت‌های مختلفی دارد، از جمله:


هوای سرد و خشک

هوای پاییز و زمستان در مقایسه با هوای تابستان، هوایی سرد و کم‌رطوبت است. قرار گرفتن در معرض این هوا باعث کاهش رطوبت پوست و خشکی آن می‌شود. علاوه بر این، در این فصل‌ها ما با بادهای سرد نیز روبرو هستیم، عاملی که تاثیر زیادی بر کاهش رطوبت پوست و خشکی آن دارد.


هوای گرم داخل خانه

در فصل پاییز و زمستان هوای خانه‌ها معمولا گرم است و این گرما با خشکی هوا همراه است. هوای گرم و خشک ناشی از روشن بودن شوفاژ و بخاری موجب خشکی پوست ما می‌شود.


دوش آب گرم

اغلب ما در فصل‌های سرد سال ترجیح می‌دهیم با آب گرم استحمام کنیم. آب گرم با از بین بردن چربی‌های مفید پوست باعث خشکی آن می‌شود. از طرف دیگر، میزان اکسیژن موجود در آب گرم کمتر از آب سرد است که خود عامل دیگری برای خشک شدن پوست بدن است.


نوشیدنی‌های کافئین‌دار

یکی دیگر از عادت‌های ما در فصل‌های سرد سال خوردن نوشیدنی‌های کافئین‌دار است.‌ کافئین یکی از عوامل تاثیرگذار بر خشکی پوست است.


حال که با عوامل موثر بر خشکی پوست در پاییز و زمستان آشنا شدیم می‌توانیم به دنبال راهکاری مناسب برای بازگرداندن یا حفظ رطوبت پوست خود باشیم.


آب‌رسانی به بدن

یکی از این راهکارها نوشیدن مایعاتی همچون آب، آبمیوه، دمنوش‌های گرم، و همچنین مصرف سبزیجات و میوه‌های فصل است.


ورزش کردن و اکسیژن‌رسانی به بدن

راهکار موثر دیگر برای حفظ رطوبت بدن ورزش کردن است. انجام تمرینات ورزشی مرتب می‌تواند تاثیر چشمگیری بر سلامت و زیبایی پوست ما داشته باشد. می‌توانید هر روز ساعت مشخصی را به ورزش کردن اختصاص دهید، با پوشیدن لباس گرم به یک پیاده‌روی یک ساعته بروید و ریه‌های خود را از اکسیژن پر کنید. دوچرخه‌سواری و دو ورزش‌های ساده و موثر دیگری برای اکسیژن‌رسانی به بدن هستند که در کنار آن تاثیرات مثبت دیگری نیز بر جسم و روان شما دارند. حتی اگر به هر دلیلی شرایط ورزش کردن بیرون از خانه را ندارید، می‌توانید تمرینات ورزشی دلخواه خود را هر روز در ساعتی مشخص در خانه انجام دهید. مطمئن باشید با ورزش کردن در خانه همچنان می‌توانید از مزایای تمرینات فیزیکی بهره‌مند شوید.


یک ماسک موثر و عالی!

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌تواند در فصل پاییز به کمک شما بیاید و رطوبت را به پوست شما بازگرداند، استفاده از ماسک صورت است. شما از هر ترکیب آب‌رسانی که در خانه دارید می‌توانید برای درست کردن ماسک استفاده کنید، انواع میوه، شیر، گیاهانی مثل آلوئه‌ورا، مواد غذایی مثل عسل و ... . عسل یک ماده غذایی عالی برای پوست است. با استفاده از عسل و یک یا دو ماده دیگر می‌توانید ماسکی فوق‌العاده برای پوست خود تهیه کنید. به طور مثال ترکیب عسل، آبلیمو و دارچین می‌تواند آب‌رسانی و اکسیژن‌رسانی را به شکلی عالی برای پوست شما انجام دهد.


سخن آخر

خشکی پوست مشکلی است که افراد زیادی با آن مواجه می‌شوند. رفع این مشکل کار چندان دشواری نیست. تنها با رعایت چند نکته ساده می‌توانید حتی در فصل پاییز و زمستان نیز پوستی مرطوب، درخشان و زیبا داشته باشید. 




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده